3 SÓN MULTITUD?

Hola!
No, avui no parlem de relacions sentimentals ni de sexe...ho sento. Parlem de què el bebè dormi amb nosaltres.
Realment mai es pot dir que no.





En una classe prepart la llevadora ens va comentar la possibilitat de dormir amb el bebè, i tant el papa com la mama tortuga vam dir que "ni hablar del peluquín!".
I, és que fins que no et trobes en situació no es pot planificar massa la "cosa".
En el nostre cas teníem la cuna col·locada al costat del nostre llit. La primera nit l'Arlet hi va dormir fins a les 4 del matí que es va despertar. Però jo era incapaç de llevar-me i agafar-la... Em feia mal tot i no tenia força per res. Així que vaig decidir deixar-la al meu costat (entre la cuna i jo), i així vam poder descansar bé les dues.
Vaig intentar donar-li el pit asseguda al llit per tornar-la a la cuna, però estava tant cansada que em queia el cap i vaig preferir dormir definitivament amb ella.
Quins avantatges té?
Diuen que afavoreix al creixement sa del bebè, ja que dormir a prop de la mare li redueix la por. També redueix el perill a la mort sobtada; el bebè redueix el seu nivell d'estrès, plorarà menys, etc...
A més, arribarà un moment que et despertaràs per donar-li el pit però t'adormiràs altre cop de seguida. Així tu també descanses millor. Tu també et sentiràs més segura al tindre'l amb tu.
Si, et sentiràs dir de tot...
Que si això no és normal, que si a la nostra època això no es feia, qui s'ho hauria imaginat...i milions de frases més, que no has d'escoltar. Fes el què vulguis! És el teu son, el teu bebè i la teva comoditat.
I les preguntes típiques què et fan quan dius que dorms amb el bebè...
No tens por d'aixafar-la?
Doncs no. Tinc la teoria que les mares que acabem de parir tenim un instint de protecció durant les 24 hores del dia. Jo no m'he mogut mai quan la tinc amb mi.
Això si, vigileu amb el pare! Ell no té aquest instint fins que no ha passat un mes o dos (o potser més...). Si poseu al bebè entremig vostre, intenteu posar un dels vostres braços què el cobreixi, o un coixí de separació.
I si s'ofega?
Perquè s'hauria d'ofegar?
Tu estaràs atenta a qualsevol cosa què faci el bebè. Segurament els primers dies et passaràs més estones mirant com dorm i vigilant que respiri, que una altra cosa.
Si tens por que pugui anar cap a la part de baix del llit (cosa que és bastant difícil perquè els recent nascuts normalment no es mouen) pots col·locar la teva cama doblegada que quedi sota els seus peus.
I ja dorms? Deu ser molt incòmode...
Doncs si, dormo, i molt bé! Quan trobes la posició correcta és genial. A  més, si es desperta el bebè i et mira s'adorm altre cop; cosa que si no et veu segur que plora. Així doncs, tu descanses i ell també.
Nosaltres encara hi dormim!
Què en penseu?
Mamis, vosaltres heu dormit o dormiu amb el vostre bebè? Expliqueu-nos la vostra experiència!
Fins a la pròxima!

Comentaris

  1. Nosaltres ja fa 7 mesos i mig que fem collit. De fet, el bressol l'usem com a canviador.
    El pare, moltes vegades em diu: estic tant content de que dormi amb nosaltres...és tan bonic! I això que setmanes abans del part volia comprar un bressol side-car, jejeje!
    Pel que fa al meu descans, no he provat mai de que el gripau dormi al seu llit (no puc dir com seria una nit amb ell al bressol) però mai he tingut la sensació de llevar-me morta de son i no poder fer res durant el dia.
    Visca el collit!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada