EL BANC DE LLET



Hola!
Avui parlem sobre un tema molt especial...

 

Sabeu que hi ha nadons que al néixer no tenen opció a llet materna? Poden haver perdut la mare, poden ser prematurs i amb baix pes, etc...
Jo no ho coneixia fins que una bona amiga llevadora, la Laura, me'n va parlar. Coneixia de ben aprop el Banc de Sang, però no m'havia plantejat mai la idea de què hi pogués haver un Banc de Llet.





Al principi del postpart vaig patir una mastitis (espero que no hagueu de patir-ne mai...) i necessitava treure'm la llet per a què es curés, així que vaig decidir apuntar-me a ser donant. Tenia pensat fer-ho més tard, quan ja m'hagués adaptat més a la rutina amb el bebè i estigués una mica més animada, però crec que em vaig fer molt bé. Et sens bé amb tu mateixa de poder ajudar.


En què consisteix ser donant de llet?
Doncs bé ho diu la paraula...donar llet per a què els nadons que ho necessitin, puguin gaudir del millor aliment possible.

Què s'ha de fer per poder ser donant?
- Pots contactar amb el Banc de Sang més proper a través del web.
- Pots anar al Banc de Sang de la teva zona; allà et faran una enquesta i un anàlisi de sang.
Allà t'explicaran tot el què has de fer.



Què es necessita per a ser donant?
Hauràs d'utilitzar un tirallets. En cas de que no en tinguis, al Banc de Sang te'n facilitaran un (és manual, però va molt bé).
També et donaran uns potets amb tapa que els utilitzaràs per congelar la llet, i unes etiquetes, on hauràs d'apuntar les dades que et demana.

On porto la llet un cop congelada?
Enlloc. Un missatger te la passarà a buscar per casa. Només hauràs de trucar al Banc de Sang per a gestionar la recollida. Si si, així de fàcil!

Consells:
- Rentar-se les mans abans de treure's la llet.
- Tenir el tirallets esterilitzat 
- Encara que no omplis el potet del tot, congelar-lo.
- Quan tinguis entre 8-10 potets plens, trucar per a gestionar la recollida, ja que tarden uns dies.

Anima't a ser donant!!!! Només són 10 minuts que perdràs al dia...i pots ajudar a molts nadons.
Et deixo l'enllaç al web per a què hi facis una ullada. Allà s'explica tot millor.

http://www.bancsang.net/donants/banc-llet-materna/


Si no vols o no pots donar llet, sempre pots donar sang que també és molt necessària! Però si has tingut un bebè, recorda que has d'esperar 6 mesos per recuperar-te!

Fins aviat!

Comentaris

  1. Fa dies que hi penso, i em sembla que m’hi animaré!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Clar que sí!!!! Amb molt poquet podem ajudar molt! Anima't, la recompensa és molt gratificant! :)

      I si necessites preguntar qualsevol cosa, aquí estic!

      Gràcies per llegir-me!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada