LES PRIMERES VACUNES

Hola!
Avui us explicaré la nostra experiència del dia que vam posar les vacunes a la Tortugueta. 

Jo estava molt nerviosa, tothom m'havia dit que seria molt dur emocionalment per la mi. Que el bebè plora descontrolat i no li pots fer res... Hi ha algunes mares que surten plorant de la consulta, de la impotència...



Vaig estar investigant per internet, per saber què es podia fer per calmar al bebè, i em vaig trobar amb un article sobre la "tetanalgesia". I què és això de la "tetanalgesia"? Doncs com bé diu la paraula, és donar el pit i d'aquesta manera donar-li al bebè "analgèsic". És una manera de proporcionar-los-hi calor, protecció, ..., de tal manera que es senten més segurs. On millor que al pit?

Hoy os cuento nuestra experiencia del día que le pusimos las vacunas.
Yo estaba muy nerviosa, mucha gente me había dicho que era muy duro emocionalmente para la madre.Que el bebé llora descontrolado y no puedes hacer nada...Hay madres que salen llorando de la consulta, de la impoténcia...
Estube buscando por internet, para saber que se podía hacer para calmar al bebé, y me encontré con un artículo que hablaba de la "tetanalgesia". Y que es ésto de la "tetanalgesia"? Pues cómo dice la palabra, es dar el pecho y de ésta manera darle al bebé "analgesia". Es una manera de darle calor, protección, ..., de tal manera que se sienten más seguros. Dónde mejor que en el pecho?

I realment funciona ?
A mi em va funcionar.
Evidentment que va plorar, però de seguida es va tornar a agafar al pit. També he de donar gràcies que l'infermera em va deixar quedar 5 minuts més per no haver de parar de donar-li el pit, i això va anar molt bé!

Y realmente funciona?
A mí me funcionó.
Evidentemente que lloró, pero enseguida se volvió a coger al pecho. También tengo que dar grácias a la enfermera que me dejó quedar 5 minutos más para no tener que parar de dar-le el pecho, y eso ayudó mucho!

Com fer-ho?
Primer pregunta a l'infermera si pots fer-ho. Ella et guiarà de com col·locar al bebè per a què puguin punxar-lo.
Un cop li estiguis donant el pit, li punxarà a una cama i plorarà, molt. Intenta mantenir la calma i pensar que allò no li fa mal. Hauràs de canviar de pit perquè li hauran de punxar a l'altra cama (en el cas que decideixis donar-li altres vacunes no incloses en la seguretat social, que diuen què aviat hi estaran..però de moment, res), es repetirà el procés i és aquí quan agraireu que us deixin estar pocs minuts per a què es calmi el bebè. Anirà plorant, tot i estant al pit, però s'anirà calmant poc a poc.

Cómo hacerlo?
Primero pregunta a la enfermera si puedes hacerlo. Ella te guiará de cómo debes colocar al bebé para que puedan pincharle.
Una vez le tengas en el pecho, le pinchará en un muslo y llorará, mucho. Intenta mantener la calma y pensar que no le hacen daño. Tendrás que cambiarle de pecho porque le tendran que pinchar en el otro muslo (sólo en el caso que hayas decidido ponerle otras vacunas que no incluye la seguridad social), se repetirá el proceso y es aquí cuándo agradeceréis que os dejen estar unos minutos para que se calme. Llorará a ratos, aunque esté en el pecho, pero se irá calmando poco a poco.


Altres coses que ajuden
- Porta una vestimenta de fàcil accés per donar el pit.
- Vestir al bebè d'una manera que pugueu deixar lliure la zona de les cames (jo vaig ficar-li un pijama que es desbotonava per baix i va anar molt bé. A l'estiu deu ser més fàcil)
- Fular. Per a mi, va ser la clau. Quan la vaig posar al foulard es va sentir tant protegida que abans de sortir per la porta de la consulta ja s'havia adormit...Sabia que allà ningú li faria mal.  Jo el recomano més que el cotxet, perquè sentirà el vostre olor, calor i protecció. Per a mi és un bàsic.

Otras cosas que ayudan
- Lleva una vestimenta de fácil acceso para dar el pecho.
- Vestir al bebé de una forma que podáis dejar libre la zona de las piernas (yo utilizé un pijamita que se abria por abajo y fué muy bién. En verano debe ser más fácil...)
- Fular. Para mí fué lo más. Cuándo la puse en el foulard se sintió tan protegida que antes de salir por la puerta de la consulta ya se había dormido...Sabía que allí nadie le podia hacer daño. Yo lo recomiendo más que el cochecito, porque os va a oler, sentirá vuestro calor y protección. Para mí es un básico.


Espero que us serveixi! Fins a la pròxima!
Espero que os sirva! Hasta la próxima!

Comentaris